paprotniazycia

Temat: wada zwyrodnieniowa kręgosłupa a wojsko
... Ja dostałem kat. D 5 lat temu; cytuję uzasadnienie: "skrzywienie kręgosłupa, lumbalizacja S1, niespojenie łuku S1 upośledzające sprawność ustroju". Zaniosłem parę rentgenów na komisję i udało się. Ja tam się nie...
Źródło: topranking.pl/1849/wada,zwyrodnieniowa,kregoslupa,a,wojsko.php



Temat: Lumbalizacja
Witam! Proszę o radę. Zrobiłam prześwietlenie kręgosłupa szyjnego ilędźwiowego i dostałam opis. Czy powinnam prześwietlić resztę kręgosłupa? Nie wiem, czy iść z tym do lekarza, czy to jest jakaś norma. Opis: W dolnym odcinku kręgosłupa szyjnego odwrócenie fizjologicznej lordozy w lagodną kifozę. Krąg na pograniczu l-s (lumbalizacja S1) Zmian w strukturze kości nie ujawniono. Pozdrawiam, Ewa
Źródło: topranking.pl/1849/lumbalizacja.php


Temat: Lumbalizacja
Proszę o radę. Zrobiłam prześwietlenie kręgosłupa szyjnego ilędźwiowego i dostałam opis. Czy powinnam prześwietlić resztę kręgosłupa? Nie wiem, czy iść z tym do lekarza, czy to jest jakaś norma. Opis: W dolnym odcinku kręgosłupa szyjnego odwrócenie fizjologicznej lordozy w lagodną kifozę. Krąg na pograniczu l-s (lumbalizacja S1) Zmian w strukturze kości nie ujawniono. Leczy się objawy a nie zdjęcia. Sama sobie je...
Źródło: topranking.pl/1849/lumbalizacja.php


Temat: Prośba o objaśnienie opisu zdjęcia RTG
Czy mógłby mi ktoś rozszyfrować opis zdjęcia odcinka piersiowego i lędźwiowego kręgosłupa i objaśnić, czy to jest poważne schorzenie? Kręgosłup lędźwiowy: prawostronna rotoskolioza, spłycenie fizjologicznej lordozy, z poziomym ustawieniem kości krzyżowej. Lumbalizacja trzonu S1 z przemieszczeniem ku przodowi trzonu S1 względem S2 Wpuklenie się płytek granicznych w obręb kolejnych trzonów Kręgosłup piersiowy: niewielka, lewostronna rotoskoliozaw górnym odcinku kręgosłupa TH, splycenie fizjologicznej kyfozy....
Źródło: topranking.pl/1849/prosba,o,objasnienie,opisu,zdjecia,rtg.php


Temat: rentgen kręgosłupa - prośba o tłumaczenie :)
Witam, Czy mogłabym prosić o przetłumaczenie i analizę opisu rentgena kręgosłupa? Oto jego treść: Obraz torakalizacji L1 i lumbalizacji S1. Węższe krążki na dwóch najniższych poziomach w kręgosłupie lędźwiowym. Dyskretne brzeżne...
Źródło: topranking.pl/1849/rentgen,kregoslupa,prosba,o,tlumaczenie.php


Temat: rentgen kręgosłupa - prośba o tłumaczenie :)
Hej Nie chce strzelić jakiejs glupoty wiec najpierw zapytam ile masz lat? Pozdrawiam Rafał Ps. Jestem studentem Witam, Czy mogłabym prosić o przetłumaczenie i analizę opisu rentgena kręgosłupa? Oto jego treść: Obraz torakalizacji L1 i lumbalizacji S1. Węższe krążki na dwóch najniższych poziomach w kręgosłupie lędźwiowym. Dyskretne brzeżne zaostrzenia na krawędziach trzonów. Tendencja do wklęśnięcia blaszek granicznych i ich sklerotyzacji. Czy wszystko...
Źródło: topranking.pl/1849/rentgen,kregoslupa,prosba,o,tlumaczenie.php


Temat: slowo
Mama pewien problem nie dawno milam badanie kregoslupa i wyszlo mi w wynikach ze mam LUMBALIZACJE. Lecz nie wiem co to za slowo. I co ono oznacza. Czy moge sie dowiedziec???...
Źródło: topranking.pl/1850/slowo.php


Temat: rower a kręgosłup
Witam, jak już wcześniej pisałem, moja przypadłość to ześlizg szóstego kręgu lędźwiowego i lumbalizacja... Dzisiaj byłem u rehabilitanta (leczącego metodą Mackenziego), i z tego, co widzę, w jego oczach większym problemem są u mnie skrzywienia boczne kręgosłupa i zbyt słaba lordoza lędźwiowa... W każdym razie problem polega na tym, że pan magister zabronił mi jeżdżenia na rowerze (na jakichkolwiek dłuższych dystansach), a...
Źródło: topranking.pl/1851/rower,a,kregoslup.php


Temat: Lumbalizacja S1
On 1 Lip, 10:22, "Adaq" <Adaq_T@op.plwrote: | Poradził z czym? Z lumbalizacją??? To raczej tylko | chirurgicznie :-))). a ja slyszalem o cwiczeniach.... Ćwiczenia na lumbalizację??? To jest cecha wrodzona kręgosłupa...
Źródło: topranking.pl/1851/lumbalizacja,s1.php


Temat: Lumbalizacja S1
| Poradził z czym? Z lumbalizacją??? To raczej tylko | chirurgicznie :-))). | a ja slyszalem o cwiczeniach.... Ćwiczenia na lumbalizację??? To jest cecha wrodzona kręgosłupa i żadne ćwiczenia tego nie...
Źródło: topranking.pl/1851/lumbalizacja,s1.php


Temat: Lumbalizacja S1
On 1 Lip, 15:51, "Adaq" <Adaq_T@op.plwrote: | | Poradził z czym? Z lumbalizacją??? To raczej tylko | | chirurgicznie :-))). | a ja slyszalem o cwiczeniach.... | Ćwiczenia na lumbalizację??? To jest cecha wrodzona kręgosłupa i żadne | ćwiczenia tego nie zmienią. Tylko pytanie, czy na pewno to jest | problemem :-) Hmmm.... mam ból tej okolicy. Siedzacy tryb pracy (10-16h). Mam...
Źródło: topranking.pl/1851/lumbalizacja,s1.php


Temat: Lumbalizacja S1
Everyman napisał(a): Hej. Czy kots z Was mial kiedyś objawy lumbalizacji S1. Zrobliem  zdjecia rtg. i lekrz postawil taka diagnoze. Mam nerwobole w prawej nodze i w krzyzach, ale wieksze wlasnie ... | lumbalizacja? Nie bylem jeszcze z tymi zdjeciami i ich opisem/diagnozą u lekarza. Wybieram się. Jednak skoro mam te dolegliwosci (ok. 2 lata), ktorych przyczyn mozna szukac w kregoslupie i nerwach to moze faktycznie przyczyną jest własnie ta lumbalizacja? Mialem jeszcze dolegliwosci zwiazane z czestym oddawaniem moczu, a to z tego sie dowiedzialem/wyczytalem rowniez moze byc zwiazane z draznieniem nerwow na odcinku S1 kregoslupa. Dla mnie duzo by to wyjasnilo. Jedynym problemem teraz to jak zlikwidowac tą lumbalizację. Tutaj pewnie jakas rehabilitacja. Aha, mam 27 lat. Włodek.
Źródło: topranking.pl/1851/59,lumbalizacja,s1.php


Temat: Lumbalizacja S1
Witam, Ja mam lumbalizację już stwierdzoną od pięciu lat, ból kręgosłupa lędzwiowego prawego biodra i nogi, czasmi nie mogę stanąć na prawą nogę. Leczenie a jednocześnie profilaktyką takiej choroby to codzienne...
Źródło: topranking.pl/1851/59,lumbalizacja,s1.php


Temat: lumbalizacja i ześlizg kręgu
Witam, ortopeda-traumatolog po zrobieniu prześwietlenia stwierdził mi te dwie przypadłości - lumbalizacja (czyli "przekształcenie" kręgu na kręg lędźwiowy - dobrze to rozumiem?), a ten ostatni, szósty kręg się ześlizgnął delikatnie w...
Źródło: topranking.pl/1851/lumbalizacja,i,zeslizg,kregu.php


Temat: Lumbalizacja S1
Lumbalizacja S1 Witam! Jestem w 20 tyg. ciąży i nieco obawiam się porodu, ponieważ 10 lat temu stwierdzono u mnie wrodzoną wadę kręgosłupa w odcinku lędźwiowym - lumbalizację S1. Powiedziano mi w najprostszy sposób, że po prostu brakuje mi jednego kręgu. Czy w takim przypadku poród naturalny będzie przebiegał bez zakłóceń ze strony kręgosłupa, czy może bardziej wskazane jest cesarskie cięcie? Boję...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,548,89229135,89229135,Lumbalizacja_S1.html


Temat: metody leczenia CFS
I jeszcze uzupełnie Parę dni temu robiłam nowe rtg kręgosłupa, bo ból ostatnio bardzo się wzmógł (były rodzinne spacery :( Obejrzał to nowy lekarz (poprzedni juz nie przyjmuje dorosłych) i pokazał, na czym polega mój FELER: mam lumbalizację S1, czyli mój kręg S1 nie zrósł się z kością krzyzową, a że w tamtym odcinku nie ma za bardzo mięśni i S1 jest raczej mikry, to mam i będę mieć te cholerne bóle, bo masa ciała jest zbyt duża dla tego kręgu. No i spacery będa jak najbardziej bóle wywoływać. Załamka totalna :(((
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,35537,33043724,33043724,metody_leczenia_CFS.html


Temat: WYnik badania RTG kregoslupa
Podejżewam, że chodzi o lumbalizację, jest to wada rozwojowa kręgosłupa występująca, gdy pierwszy krąg krzyżowy nie zrósł się z pozostałymi tworząc kość krzyżową, tylko pozostał wolny tworząc tak jakby szósty krąg...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,42231,100128834,100128834,WYnik_badania_RTG_kregoslupa.html


Temat: do repair
... tylko stratą czasu i nadziei)- popatrzył na rtg i stwierdził, że przyczyną bólów jest LUMBALIZACJA S1, czyli mój S1 udaje kręg lędźwiowy, bo się nie zrósł z kością krzyzową. No i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,39204016,39204016,do_repair.html


Temat: ból w okolicy lędżwiowej i dretwienie nogi
Lumbalizacja-wada rozwojowa kręgosłupa:12kręg piersiowy albo 1 kręg krzyżowy przybierają cechy kęgów lędzwiowych i tworzą nadliczbowy kręg lędzwiowy. Spina bifida S1-rozszczep , niedorozwoju częsci łuku. Jeśli chodzi o uraz nie zawsze zaraz po upadku są zmniany widoczne w rtg. -jakie badania trzeba zrobic zeby wykazac dyskopatie? -zdj kręgosłupa lędzwiowego, które juz masz. Najlepiej udaj się do neurologa on prawdopodobnie w Twoimi przpadku zleci...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,42348036,42348036,bol_w_okolicy_ledzwiowej_i_dretwienie_nogi.html


Temat: krąg przejściowy, rotoskolioza
O kręgu przejściowym mogę napisać Tobie z radiologicznego punktu widzenia: to odmiana rozwojowa będąca następstwem przesunięcia granicy pomiedzy poszczególnymi odcinkami kręgosłupa-u Ciebie pomiędzy ostatnim, piątym kręgiem lędźwiowym (L5) a pierwszym odcinkiem kości krzyżowej. Przesunięcia te odbywają się w dwu kierunkach: przy dogłowowym przesunięciu (prawdopodobnie tak jak u Ciebie) występuje częściowe lub całkowite połączenie kręgu L5 z kością krzyżową (sakralizacja), przy przesunięciu doogonowym oddzielenie częściowe lub całkowite I kręgu krzyżowego (lumbalizacja-2). Kręg przejściowy wykrywany jest przypadkowo na zdjęcia przednio tylnych kręgosłupa lędźwiowego. Szczególną postacią kręgu przejściowego na pograniczu szyjno czaszkowym jest asymilacja kegu szczytowego-jeśli boli Ciebie łopatka, warto byłoby zrobić zdjęcie odcinka szyjnego, aby wykluczyć czy nie występuje u Ciebie taka asymilacji (czyli de facto kolejny kręg przejściowy).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,54758185,54758185,krag_przejsciowy_rotoskolioza.html


Temat: SM
... i ból (lekki ale cały czas) pleców i rąk. Przy poprzednim "ataku" wykonałem RTG kręgosłupa. Wykazało ono lumbalizację kręgu S1 (o ile dobrze pamiętam) i staw rzekomy pomiędzy tym kręgiem i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,6937213,6937213,SM.html


Temat: SM
... krzyża a teraz mrowienie i ból (lekki ale cały czas) pleców i rąk. Przy poprzednim "ataku" wykonałem RTG kręgosłupa. Wykazało ono lumbalizację kręgu S1 (o ile dobrze pamiętam) i staw rzekomy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,6937213,6937213,SM.html


Temat: Czy to SM ???
... nóg a później rąk oraz taki lekki ból między łopatkami. Miałem robione RTG i wykazało ono tylko lumbalizację kręgu (S1) i staw rzekomy pomiędzy tym kręgiem i kością krzyżową. Może i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,8436331,8436331,Czy_to_SM_.html


Temat: interpretacja wyników
interpretacja wyników witam od pół roku miewam okropne bóle kręgosłupa.był czas,ze ból "wszedł " mi do lewej nogi i przestałem chodzic. zasiegnałem porady ortopedy i neurologa , chodziłem na rehabilitacje. pomogło ... chodzic mi ciezko .poszedłem do lekarza.zrobiono mi RTG kreg.L-S wynik jest nastepujący: Lumbalizacja S1.Niewielka skolioza L. Wyrównanie lordozy L.Kształt i wysokośc trzonów kreg. L i tarcz m(k w gra.normy. lekarz pierwszego...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,47695330,47695330,interpretacja_wynikow.html


Temat: interpretacja wyników
Przyczyną Twoich okropnych bóli kręgosłupa jest opisana w badaniu rtg lumbalizacja-wada rozwojowa kręgosłupa będąca następstwem przesunięcia granicy pomiędzy poszczególnymi odcinkami kręgosłupa. Przsunięcia te odbywają się w dwu kierunkach-dogłowowym (sakralizacja: częściowe lub całkowite połączenie piątego kręgu lędźwiowego L5 z kością krzyżową) i doogonowym-w Twoim przypadku to występuje-lumbalizacja. Jest to przesunięcie między odcinkami lędźwiowymi a krzyżowym kręgosłupa polegający na częściowym lub całkowitym oddzieleniu się kręgu S1 (pierwszym odcinku kości krzyżowej), który wyglądem przypomina kręg lędźwiowy, przy czym krążek międzykręgowy na poziomie S1/S2 (pomiędzy pierwszym a drugim odcinkiem kości krzyżowej) jest prawidowej wysokości lub nieco zwężony- to tzw. kręg przejściowy.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,47695330,47695330,interpretacja_wynikow.html


Temat: Umiejscowienie łożyska
ja tak miałam, teraz mam piękną półroczną córcię No i leczę kręgosłup, ciąża tak uciskała na część lędźwiową, że miałam od 6 miesiąca rwę udową. Mam zwyrodnienie kręgów s1 i s2, lumbalizacje tego obszaru i staw rzekomy utworzony w tej okolicy. W ciąży gadali że przesadzam, po rentgenie zmienili zdanie, powiedzieli, że byłam dzielna wytrzymując taki ucisk. Przeszłam 15 zabiegów rehabilitacji, a...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,28332440,28332440,Umiejscowienie_lozyska.html


Temat: Lumbalizacja S1
Ja mam lumbalizację już stwierdzoną od pięciu lat, ból kręgosłupa [...] Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha, pośladków, i radzę Jeśli rehabilitacja ogranicza się do ćwiczeń wzmacniających, to radzę poszukać sobie lepszego ośrodka rehabilitacyjnego. Albo poszukać dobrego fizjoterapeuty prywatnie. Bo jak dla mnie wybitnie nielogicznie jest ograniczać się do ćwiczeń wzmacniających przy bólu kręgosłupa. Generalnie wygląda to tak: Najpierw diagnoza - czyli lekarz....
Źródło: topranking.pl/1851/59,lumbalizacja,s1.php


Temat: Pomocy - ortopeda/neurolog
trzony kregoslupa nieco klinowate o zachowanych obrysach. Drobne pojedyncze zaostrzenia i osteofity krawedzi trzonow. Prawowypukla skolioza ledzwiowego odcinka kregoslupa. Anomalia rozwojowa w postaci niespojenia lukow kregow L3,L4,L5,S1. Podejrzenie podobnych zmian w trzonach Th12, L1, L2. Czesciowa lumbalizacja kregu Th12 oraz hemisakralizacja prawostronna L5. Przestrzen L5-S1 waska" Brzmi to dla mnie bardzo powaznie i groznie. Czy moglby ktos sie do tego odniesc? Na...
Źródło: topranking.pl/1851/pomocy,ortopeda,neurolog.php